Gyakorlás







Tűzzünk ki magunknak minden nap egy célt!

forrás:jogapont.hu





Mindig valami egyszerű dolgokra gondoljunk: pl. elolvasni egy oldalt egy könyvből, elvégezni reggel három napüdvözletet, meginni másfél liter vizet egy nap, stb. Itt is érdekes lehet minden nap feljegyezni, mit sikerült megvalósítanunk. Ne feledjük, amit már megtanultunk: a nap végén legyünk elégedettek magunkkal, és legyünk hálásak azért, amit elértünk!





Méregteleníts ászanákkal!


forras: yogabasics.com



ü  A keringést serkentő gyakorlatok hozzájárulnak ahhoz, hogy az anyagcserénk megfelelően működjön. Az egyik legjobb gyakorlat erre a napüdvözlet gyakorlatsor. Illeszd be a gyakorlásodba a napüdvözletek bármelyik változatát!



forras:yogajournal.com


ü  Érdemes gerinccsavarásokat is végezni, ugyanis ez segíti, hogy megszabadulj a belső szerveink között lévő úgynevezett zsigeri zsírszövettől. (Pl. maricsijászana, bármely fekvő csavarás, csavart trikonászana, csavart székpóz, csavart ardha csandrászana).



forrás:yogaworks.com



ü  A légző gyakorlatokat sem lehet kihagyni a sorból, hiszen a (belső) tűznek is oxigénre van szüksége, ezért a pránajáma gyakorlása is fontos [pl. teljes jóga légzés, tűzlégzés (bhastrika)].




A fordított testhelyzetek különösen jó alkalmat adnak erre, ugyanis kimozdítanak a megszokásokból, új nézőpontot adnak, és a jelen pillanatra irányítják a figyelmet. Fizikai síkon pedig segítenek az esetlegesen elakadt, ki nem ürült dolgok kimozdításában, feloldásában, és hatékonyan serkentik a keringést az egész testben. Különösen jó lehet a hormonháztartást is egyensúlyba hozó szarvangászana (gyertya, tarkóállás) 50 légzésig (kb. 5 percig) kitartva, ha kell könnyítéssel, vagy akár a shirsászana (fejen állás).