Tippek - ászana, életmód és táplálkozás

Ászana tippek

Az ászanák közül a Virabhadrászana I., II. és III. variációja is a lendületet, a mozgás, az előrelépést szimbolizálja. Építsd be őket bátran a sorozataidba!


Az egyes ászanák közötti „vinyasa” átkötésével pedig igazán lendületessé teheted a gyakorlásodat.



Életmód tippek

Mozogj rendszeresen! Ha napi 15 percet eltöltesz a friss levegőn egy kis sétával, már sokat tettél magadért. Végezhetsz napüdvözleteket vagy más jógagyakorlatokat is, a lényeg, hogy egy picit melegedj ki közben. Persze ha több időd van, nyugodtan gyakorolhatsz egy-másfél órát is.

Beiratkozhatsz egy jógatanfolyamra, ahol lépésről-lépésre vezetnek be ennek a csodás életformának a világába, vagy visszatérhetsz a nyáron elmulasztott óráidhoz.

Egyél friss, színes idénygyümölcsöket! Itt a szilva, a szőlő, az őszi barack és a nektarin szezonja, érik az alma és a körte is. Fogyassz belőlük minden nap. Bennük van a nyári napsütés, és gyümölcscukor tartalmuk táplálja az agyadat, hogy jobban tudj dolgozni, gyakorolni, sportolni.

Zöldségek közül a cukkini, a padlizsán, a mángold is óriási mennyiségben elérhető, eheted ezeket, párolva, grillen sütve, ahogy kedved tartja.

A csökkenő hőmérséklet próbára teheti a szervezeted alkalmazkodó képességét. Öltözz rétegesen, mert reggel, amikor elindulsz vagy este, amikor hazafelé tartasz, már hűvösebb lehet az időjárás.

A szelesebb idő kiszáríthatja a bőrödet, a nyálkahártyákat. Fogyassz továbbra is sok folyadékot, ezzel belülről támogatva a bőröd folyadékháztartását.