Augusztusi életmód és táplálkozási tippek

Tippek ászana gyakorláshoz

Jóga ászanák, amik gyakorlása segíti a pihenést, befelé fordulást:
Balászana (babapóz),
Uttánászana,
Paschimottánászana,
Baddhakonászana,
Upavistha kónászana,
Praszárita pádottánászana,
Kurmászana,
Jóga nidrászana,
Shavászana.


Próbáld ki, hogy este hazaérve lefekszel a hátadra egy üres falfelület mellé és felteszed a lábaid (Viparita Karani). Maradj 2-3 percet így, majd tedd le a lábaidat a földre és pihenj Shavászanában. Ez frissítően, energizálóan hathat rád. Mivel a gravitáció a szíved felé áramoltatja a vért, segíted ezzel a tested motorjának munkáját.

Sanmukhi mudra: helyezkedj el kényelmesen ülő testhelyzetben, emeld fel a kezeidet, és a hüvelykujjaddal fogd be a füled. Csukd be a szemed, tedd a középső és a mutató ujjat a szemhéjadra. A gyűrűsujjad hegyével finoman told beljebb az orrcimpákat, hogy beszűküljön a levegő áramlásának az útja. A kisujjad pedig helyezd a felső ajkad fölé, hogy érezd a légzésed finom áramlását. Maradj így, és figyelj befelé. Ebben a helyzetben azzal, hogy elzárod a külső érzékelés csatornáit, könnyebb befelé fordítani a figyelmed.

Életmód tippek

Csökkentsd a fűszeres ételek, a kávé és a tea beviteledet, élénkítő hatásukkal megnehezíthetik a befelé fordulást.


Kerüld a cukros és zsíros, nehéz ételek fogyasztását, mert ezekkel különösen nagy terhelésnek teszed ki az emésztőrendszeredet, ami megnehezítheti a nyugalom megtalálását. Válassz ilyenkor nyáron inkább könnyű, zöldség, gyümölcs alapú, kevés feldolgozott élelmiszer tartalmú étrendet.



Fogyassz sok folyadékot, például citromos vizet, egy csipet sóval. (Igen, ezt mondtuk az elősző hónapban is, de ezt sosem lehet eleget ismételni.) És tartsd észben, egy kifacsart lime leve hasznos, viszont ha túl sokat fogyasztasz belőle, túlsúlyba kerülhet a pitta dosha a testedben.



Meditálj a természetben! Hallgasd a természet hangjait, csodáld meg a természet sokszínűségét, érezd az illatokat, figyeld a szellő és nap érintését a bőrödön.



Aludj kicsit többet, mint szoktál! Iktass be délutáni sziesztát, amikor csak lehetőséged van rá. Feküdj le korábban, és hétvégén, vagy amikor nyaralsz, legyenek olyan reggelek, amikor magadtól ébredsz!




Csökkentsd a monitorok előtt eltöltött időt (tv, számítógép, telefon, tablet...), hiszen az ezekből áradó fény könnyen túlstimulálhatja az idegrendszered, és nem enged pihenni, valóban "kikapcsolódni". Ha tudsz, nyaralás közben tarts "kütyümentes" napokat, amikor teljesen lekapcsolódsz a világhálóról és a telefonról is.