Májusi életmód és táplálkozási tippek

Életmódtippek egy könnyedebb élethez

Természetesen Te ismered magad a legjobban, így csak Te tudhatod milyen változások férnek bele az életedbe, hogyan tudnád csökkenteni a feszültséget és a stresszt. Természetesen érdemes figyelembe venned azt is, hogy milyen életszakaszban vagy, mennyi feladat áll előtted és elfogadni, ha nem most jött el a drasztikus változtatások ideje. Mindezeket figyelembe véve, íme, pár tipp, hogy könnyebben vedd az akadályokat:
1.      Lélegezz! Bárhol jársz, bármit csinálsz, amikor csak eszedbe jut, próbáld megfigyelni a légzésed és lehetőleg hasi légzéssel, minél elengedettebben lélegezni.
2.      Jógázz! Indítsd jógával a napod, még ha csak 2 perced is van, mozgasd át az ízületeket, csinálj pár napüdvözletet, vagy ha semmi másra nincs időd, csak találj rá a kedvenc pózodra egy percre, hogy a tested is felébredhessen és feltöltődj energiával.
3.      Sétálj! Ha esik, ha fúj, menj ki a szabadba, sétálj egyet, menj ki ebédszünetben az irodából, parkolj messzebb vagy sétálj le néhány megállót, mielőtt buszra, villamosra, metróra szállsz, pattanj bringára vagy szerezz be egy rollert.
4.      Kerüld a tévét, a vibráló monitorokat! Hát, persze, hogy lehetetlennek tűnik, de próbáld ki. Felejtsd el az okostelefonod, ha hazaérsz, ne kapcsold be a tévét legalább 2 napig, inkább lélegezz, jógázz és menj ki a szabadba! Itt a tavasz!
5.      1 hónapig semmi alkohol! Sajnos már egy pohár bor is felboríthatja a tested működését, nem tudsz olyan mélyen és pihentetően aludni, mert a szervezetnek az alkoholt kell feldolgozni, így ha nem is másnaposan, de biztosan fáradtabban ébredsz és egész nap minden nehezebbnek tűnik. Adj a szervezetednek 4 hetet, amikor az energiáit másra – Rád – fordíthatja.
6.      Felejtsd el a fehér élelmiszereket! Csökkentsd a fehér kenyeret, fehér lisztből készült süteményeket, tésztákat, válaszd helyette a tavaszi zöldségeket és gyümölcsöket! Az vagy, amit megeszel, legyél szivárvány!
7.      Kapcsolódj! Nem, nem az internetre, hanem a szeretteiddel! Minden nap oszd meg valakivel, akit szeretsz, hogy mennyire fontos neked és miért vagy hálás neki! Próbálj meg beszélgetni a szomszéddal, a kávézóban, a kisboltban.
8.      Igyál sok tiszta vizet! Figyelj a környezetedre is, válaszd a vízszűrőket, használj saját üveget vagy elmosható palackot, amit magaddal hordasz! Így jobban ellenőrizheted azt is, hogy mennyi fogyott egy nap.
9.      Priorizálj! Készíts listákat arról, ami valóban fontos neked, ami tényleg sürgős és ne vállald túl magad! Így könnyen át is tanulmányozhatod, mennyit bírsz egy nap, mennyire reális az egy-egy napra vállaltt feladatok száma és vajon tényleg a legfontosabbakat veszed-e előre.
10.  Óvatosan a koffeinnel! Bár a kávé felébreszt, de utána még fáradtabbnak érezheted magad, így ha fenn szeretnéd tartani egész nap a kirobbanó energiádat, próbáld meg inkább csökkenteni a koffein mennyiségét.


Mogyorós lenmaglisztes kenyér Bede Annától (Vegasztrománia szerzője)
-      gluténmentes -



hozzávalók:
(egy ekkora őzgerincformához)
150 g lenmagliszt (én az ázsia boltban szoktam venni, nem drága)
100 g mogyoróliszt (finomra darált mogyoró, de nagyon finom mandulaliszttel is)
1 tk sütőpor
1 kk só
egy csipet fűszer (oregánó, borsikafű, stb)
2 tojás
150 ml víz (az eredeti recept 4 tojást és 100 ml vizet ír)
1 ek kókuszolaj folyékony állapotban
Egy nagy tálban keverd össze a száraz hozzávalókat, egy másikban pedig a nedveseket. Öntsd hozzá a szárazokhoz, hagyd állni 5 percig, majd kanalazd át a sütőpapírral bélelt formába, és 180 °C-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt süsd készre. Várd meg, míg kihűl, és csak akkor szeleteld fel! Lehet változtatni a magliszten, a fűszerezésen, és ha valakinek a zabpehely belefér, lisztté őrölve az is finom kenyérben. Finom az is, ha egész, vagy durvára darált magokat is sütünk a kenyérbe, hogy legyen mire ráharapni. Kipróbálhatod tojás nélkül is, csak vízzel.