Áprilisi életmód és táplálkozási tippek

Életmód és Táplálkozási tippek


Smoothie receptek


 Itt a tavasz,
 igyuk formába magunkat!

Ha egészségesre szeretnénk  inni magunkat, a smoothie ivásánál nem találhatunk erre jobb módot. Friss, tele van természetes vitaminnal, energiát, erőt ad, és pár perc alatt, akár otthon is elkészíthetjük. Ha családban vagy a párunkkal élünk, legjobb, ha együtt gurítunk le reggelente egy-egy pohár isteni nedűt, amiről gyorsan kiderül, hogy nem csak szuperegészséges, hanem nagyon finom is.

Íme pár egyszerű recept, amitől garantáltan rászokunk a smoothiera, és talán hatvan év múlva is ezekkel koccintunk majd.

A smoothie-k elkészítéséhez szükségünk van egy turmixgépre (nem szükséges gyümölcscentrifuga), lehetőleg minimum 6-700 W-os teljesítménnyel (de ha csak gyengébb van otthon, az is megteszi) és néhány percre.

Egyszerűen pucoljuk meg a hozzávalókat, nagyvonalúan szeleteljük fel, tegyük be a gépbe, öntsünk rá szénsavmentes ásványvizet és indíthatjuk is a programot. A hígítással azonban mindig csínján kell bánni, mivel ha túl híg lesz, nehezebb sűríteni, de ha túl sűrű, önthetünk rá egy kevés vizet, hogy megkapja a krémes, sűrű, de iható állagát.

A turmixoktól els
ősorban abban különbözik, hogy kizárólag növényi összetevőkből áll, hígítása nem tejjel vagy joghurttal történik, hanem vízzel, de remek smoothie készíthető gabona és magtejek hozzáadásával is. Az összetevők és a fűszerek keverésének csak fantáziánk szabhat határt! Egy pohár finom smoothie rengeteg vitamint, rostot, ásványi anyagot, aminosavat, enzimet tartalmaz. Éppúgy kiváló vitaminforrás télen, mint nyáron.

C +
az immunerősítő

hozzávalók:
·         250 g ananász
·         1 db kiwi
·         fél lime (alapos sikálás után hagyhatunk kicsit a héjából rajta)
·         2 mandarin
·         1 nagyobb narancs
·         1-2 dl szénsavmentes ásványvíz

vitaminok, ásványi anyagok: C, E, B1, B2, B5, B6, vas, biotin, magnézium, réz, cink

Ha valami zöldre vágyunk, íme:

hozzávalók:
·         1 banán
·         1 citrom
·         1 alma
·         1 kisebb marék nyers spenót
·         1-2 dl szénsavmentes ásványvíz

vitaminok, ásványi anyagok: A, E, B1, B2, B6, C, vas, kálcium, karotin, magnézium, réz, cink, foszfor, nátrium

Smoothie variációk:

·         Piros:  eper-cseresznye-ribizli,  feketeribizli-cseresznye, cékla-répa-alma-meggy,  levendulás-cseresznyés-epres-banános

·         Zöld: spenót-alma-banán vagy saláta-eper-alma, saláta-kiwi-alma, sóska-paradicsom-saláta, saláta-uborka-kapor, sóska-zeller-paradicsom

·         Narancssárga: őszibarack-narancs-mangó, ananász-sárgadinnye-barack, fejessaláta-sárgadinnye-naracslé, ananász-barack-répa-narancslé

·         Fehér: banán-alma, őszibarack-alma, banán-őszibarack. őszibarack-körte-banán
Ezekhez lehet
őleg a már előre lefőzött rizstejet tedd, de ez lehet mandula-, kókusz-, vagy bármelyik gabona, illetve magtej is. Ha szép fehér italt szeretnél kapni, akkor a mandula belső héját húzd le (1 perces forró vizes „fürdő” után könnyen lejön)
***
Ha szívesen megosztanád velünk tapasztalataidat, akkor küldd el nekünk bátran emailen, Facebookon!

Köszönjük, hogy elolvastad a Vinyasa Flow Jóga Egyesület hírlevelét!