Márciusi életmód és táplálkozási tippek

Életmód és Táplálkozási tippek

Kerüld, vagy csökkentsd a következő káros anyagok bevitelét!
Ilyen pl. az alkohol, koffein, dohányzás, hús, hal és állati eredetű termékek, péksütemény, édességek, csokoládé, konzerv, fagyasztott, félkész ételek, leves porok, ételízesítők, édes és sós kekszek, olajban sült ételek, kenyér, pékáru, látványpékség termékei, szénsavas üdítők, kész gyümölcslevek.

Igyál nagyon sok vizet, vagy gyógyteát!
Legjobb a szénsavmentes víz, tisztított víz, szűrt víz vagy ásványvíz. A PET palackok csökkentése érdekében rendelhetsz 20 literes, ballonos vizet – házhoz viszik, oda rakják, ahová mondod, és egy egyszerű kézi pumpával is használhatod, nem kell hozzá elektromos állvány. Ha szereted a gyógynövényekből készült teákat, reggel válaszd az élénkítő zöld teát vagy matét, napközben a vízhajtó bodza teát, vagy a zsírégető gyömbér teát (ehhez friss gyömbért reszelve vagy karikára vágva forrázz le), este pedig a nyugtató citromfű teát.




Készíts „slankító vizet”!
Egy széles szájú, kb. 1.5-2 literes üveg vagy porcelán kancsóba (fém és műanyag nem jó, mert a citrom reakcióba léphet ezekkel az anyagokkal) tegyél egy egész citromot vékony karikákra vágva, héjastul (jól mosd meg előtte! Akár ecetes vízbe is beáztathatod egy fél órára, hogy megszabadulj a szennyeződésektől), egy fél kígyóuborkát vékony karikákra vágva, egy kb. 3-4 cm-es gyömbérdarabot szintén vékonyra karikázva és egy jó marék menta levelet (ha nincs friss, használj szárított leveleket, pl. szálas mentatea formájában, ha az sincs, a mentát ki is hagyhatod). Öntsd fel vízzel és tedd a hűtőbe éjszakára! Másnap szűrd le az így elkészített „slankító vizet”, és 2dl-es poharanként elosztva idd meg. A kellemes, frissítő íz mellett élvezheted a méregtelenítő és zsírégető hatásokat is. 
Esetleg reggel felkelés után igyál meg egy nagy pohár langyos, citromos vizet. Ez serkenti az emésztést, lúgosít és frissen indul a napod tőle! Használj friss citromlevet, és adhatsz hozzá reszelt, mozsárban összezúzott vagy karikákra vágott gyömbért, vagy egy csipet Himalája sót.


Egyél gyakran, keveset!
Ne várd meg, amíg nagyon éhes leszel, iktass be egy kevés ételt a főétkezések közé. Tízóraira és uzsonnára válassz a következők közül: nyers zöldségek (pl. sárgarépa, karalábé, uborka, paradicsom, paprika – szórhatsz rájuk egy kevés szárított bazsalikomot, kakukkfüvet, rozmaringot), gluténmentes gabonafélék édesen vagy sósan, olajos magvak, nyers gyümölcs, zöld turmix.

Mindig legyen nálad valami egészséges rágcsálnivaló!

Így elkerülheted, hogy éhesen rossz döntést hozz és esetleg olyasmit vegyél, ami nem segíti a méregtelenítést. Válassz a fenti tízórai/uzsonna javaslatok közül, és jól záró műanyag dobozban vidd magaddal!